În lumea în continuă schimbare a optimizării pentru motoarele de căutare, fluctuațiile de clasament sunt inevitabile. Atunci când clasamentul sitului dvs. în motoarele de căutare scade, este important să investigați motivele în spatele acesteia. Timpul este esențial, iar scăderea prelungită a clasamentelor poate duce la pierderi de venituri. Din fericire, există mai multe lucruri pe care le puteți face pentru a ajuta la diagnosticarea și recuperarea scăderii clasamentului.
Un loc bun pentru a începe este să verificați dacă situl dvs. are linkuri stricate. Acest lucru poate fi făcut prin intermediul Google Search Console.
Veți vedea toate cazurile de erori 404 în cadrul domeniului dvs. Acestea sunt paginile pe care Google nu le poate găsi și pe care utilizatorii nu le pot vedea.
În trecut, am văzut clasamentele scăzute din cauza interlinking-ului extrem între două situri separate. Este în regulă dacă cele două domenii au obiective diferite. Cu toate acestea, dacă aglomerați motoarele de căutare cu domenii similare, pot exista consecințe negative.
Schemele de linkuri reciproce excesive sunt demodate și pot adesea restricționa clasamentele dvs. Având multe linkuri reciproce de pe același adresă IP pare nefiresc pentru motoarele de căutare dacă sunt pe întreg situl. Pentru a identifica acest lucru, puteți folosi diverse softuri de analiză a linkurilor.
Verificarea hărții sitului XML este un pas crucial. Acest lucru asigură că paginile pe care doriți să le clasificați sunt inclus și că nu conține paginile care ar trebui, ceea ce poate afecta clasamentele dvs. Așa că, alocați un moment pentru a verifica că harta sitului dvs. reprezintă în mod precis conținutul sitului dvs. și obiectivele dvs. de SEO.
Excluderea paginilor în mod accidental într-un fișier robots.txt este o neglijență obișnuită. Dacă aveți o secțiune a sitului dvs. care nu se descurcă bine în clasamentele căutării, ar putea fi din cauza faptului că aceste pagini au fost blocat în mod greșit în fișierul robots.txt.
Linkurile inadecvate pot fi cauza scăderii clasamentului dvs. Deci, să ne punem câteva întrebări importante:
Un aspect crucial al abordării scăderii clasamentului este monitorizarea competitorilor dvs. Determinați cine sunt principalii dvs. competitori online în domeniul sau industria dvs.
>Investigați strategiile și tactici utilizate de competitorii dvs. pentru a obține clasamente mai bune. Comparați performanța și practicile dvs. de SEO ale sitului dvs. cu cele ale competitorilor. Identificați lacune și oportunități. Căutați strategii care funcționează bine pentru competitorii dvs. și adaptați-le la strategia dvs. de SEO.